L'Autre Monde: liens pour l'émission du 4 novembre 2007: Canada, Québec, Union Nord Américaine/ Santé et Moyen-Orient
Canada, Québec, Union Nord Américaine
Émission deL'Autre Monde du 4 novembre 2007:
(Vous pouvez écouter ou télécharger l'émission directement du site de CHOC FM en cliquant sur le lien ci-haut)
Émissions du 2007-11-04 :
Cette semaine, on fait notre tour du monde habituel de l'actualité mondiale, on a une chronique sur le dossier de la santé une fois de plus, ensuite on parle du Canada, de Harper et son agenda de l'extême droite, de l'Union Nord Américaine et du Partenaria sur la Prospérité et la Sécurité (PPS), et on va explorer rapidement ce qu'est le super virus Storm worm qui risque de ravager l'Internet d'ici les prochains temps.
"Reorganizing" the
NAFTA Superhighway & The North American
Los Angeles, CA (Oct. 10, 2007) -- Speaking on the Larry King show, former Mexican President Vicente Fox confirmed every assertion made by Jerome Corsi in his new book, NY Times bestseller "The Late Great U.S.A: The Coming Merger with Mexico and Canada" (WND Books, ISBNs 0-979
"At last we have public confirmation of the pernicious secret activity that’s been going on towards merging
Corsi continues, "Fox’s appearance with Larry King and, of all places, on The Daily Show constitutes the first time a leader of Mexico, Canada or the U.S. has openly confirmed a plan to create a regional currency called the Amero -- a plan I document in detail in ’The Late Great U.S.A.’" Fox went on to explain how current regional trade agreements between the United States and its hopelessly corrupt neighbor to the south are intended to evolve into other previously hidden aspects of North American integration.
As reported in WorldNetDaily, Larry King, near the end of the broadcast, asked Fox a question e-mailed from a listener: "I would like to know how you feel about the possibility of having a
Fox answered in the affirmative, admitting he and George W. Bush had "agreed" to pursue the Free Trade Agreement of the
"Long term, very long term" he said. "What we proposed together, President Bush and myself, it’s ALCA, which is a trade union for all the
Canada : le gouvernement conservateur prépare la réaction sociale et la guerre
par Keith Jones
Mondialisation.ca, Le 24 octobre 2007
Le gouvernement conservateur minoritaire canadien a amorcé une nouvelle session parlementaire mardi dernier avec un discours inaugural qui trace les grandes lignes d’un programme pour amener le pays franchement à droite.
Parmi les principales mesures, on trouve l’élargissement de la mission de contre-insurection des Forces armées canadiennes (FAC) en Afghanistan jusqu’en 2011, d’autres coupes dans les impôts pour la grande entreprise et les biens nantis, une loi dont le but est d’empêcher les prochains gouvernements fédéraux de lancer de nouveaux programmes sociaux, une série d’amendements durcissant le code criminel et des mesures anti-terroristes qui renversent des principes juridiques existant de longue date.
La grande entreprise et leurs médias ont fermement soutenu le gouvernement conservateur de Stephen Harper, particulièrement le changement qu’il a fait sur la question de la position géopolitique et militaire du Canada tel que démontré par l’intervention des FAC en Afghanistan. Mais les sondages ont constamment démontré que les conservateurs n’avaient le soutien que d’un tiers de l’électorat et qu’une majorité de Canadiens s’opposaient à la participation du Canada à la guerre en Afghanistan.
Le discours inaugural de mardi avait deux buts. Il visait à renforcer le soutien de la grande entreprise envers le gouvernement conservateur en faisant la démonstration que le gouvernement Harper est déterminé à aller de l’avant avec le programme socioéconomique de la grande entreprise canadienne. (PSP Union Nord Americaine. Note LNI)
Il voulait aussi préparer le terrain pour une campagne électorale dans laquelle les conservateurs chercheront à obtenir une pluralité des voix — quarante pour cent sont généralement suffisants pour arracher une majorité parlementaire — en présentant des mesures populistes réactionnaires. Ainsi, les conservateurs ont cherché dans le discours à se présenter comme les défenseurs des « familles canadiennes » et des « Canadiens ordinaires » en soulignant les diminutions d’impôt qui ont mis « plus d’argent dans les poches [des Canadiens]. Ils ont aussi promis de prendre de mesures dures contre une épidémie du crime qui n’existe pas et ils ont fait la promotion enthousiaste d’un nationalisme canadien militariste qui s’affirme.
Défendre les ambitions prédatrices de l’élite canadienne dans le monde
Le discours inaugural a présenté les cinq priorités du gouvernement conservateur.
Il est significatif que la première de celles-ci fut de « renforcer la souveraineté du Canada et sa place dans le monde ».
Avec cette priorité, les conservateurs de Harper promettent d’aller de l’avant avec la modernisation de l’armée canadienne (le gouvernement a annoncé près de vingt milliards de dollars de nouvelles dépenses en armement) et ils louangent l’intervention de l’armée canadienne pour soutenir le régime fantoche afghan mis en place par les Américains comme preuve de l’engagement du gouvernement à restaurer « l’influence [du Canada] dans les affaires du monde ».
Le discours a implicitement critiqué les gouvernements libéraux de Jean Chrétien et de Paul Martin – qui ont amorcé une expansion rapide de l’armée canadienne et ont ordonné aux FAC de participer dans les guerres au Kosovo et en Afghanistan et dans le coup orchestré par les Américains en 2004 en Haïti – pour avoir affaibli l’influence internationale du Canada en se concentrant sur la « rhétorique et la posture ». Il a promis que le gouvernement actuel offrira « un leadership international au moyen d’actions concrètes dont on peut voir les résultats ».
Au cas où il y aurait un doute sur la signification de cette phrase, il a clarifié tout de suite après. Harper a signalé que son gouvernement préparait les FAC à entreprendre une série de guerres dirigées par les Etats-Unis : « Un engagement à l’action signifie que le Canada doit faire cause commune avec ceux qui luttent pour les valeurs qui nous sont chères. » (Comme la torture et l’agression et occupation illégale de pays étrangers? Note LNI)
Les conservateurs ont répété qu’ils avaient l’intention de prolonger le déploiement des FAC en Afghanistan au-delà de février 2009. Dans le discours du trône de mardi dernier, le gouvernement a publiquement déclaré ses intentions, annonçant que la mission actuelle devra être prolongée jusqu’en 2011, même s’il a repris à son compte la position de l’administration Bush sur le déploiement des troupes en Irak en disant que le rôle des FAC sera de plus en plus de former la police et l’armée dans ce pays.
(Le voile tombe enfin: Bien que publiquement le Canada s’est opposé à la guerre contre l’Iraq et a refusé d’y participer, en réalité, on y participe de plusieurs façons. Maintenant voilà que le gouvernement sort le chat du sac et avoue sa volonté de participer et a profiter de cette guerre criminelle d’agression, participant ainsi a ce crime de guerre et contre l’humanité. Note LNI)
Lors du débat parlementaire de mercredi sur le discours inaugural, Harper est allé encore plus loin, précisant qu’après février 2009, il désirait que les FAC continuent à être déployées à Kandahar, c.-à-d. qu’elles continuent à former l’avant-garde de la guerre afghane.
Sous le titre « Renforcer la fédération et nos institutions démocratiques », les conservateurs se sont engagés à recentrer le gouvernement fédéral sur des responsabilités de base qui avaient été négligées, « comme le commerce, la défense et la sécurité publique ».
Un programme économique de la grande entreprise
Les initiatives des conservateurs au plan économique et environnemental, respectivement les troisième et cinquième priorités, ont respecté scrupuleusement les recommandations de la grande entreprise. Par le discours du Trône, le gouvernement s’est engagé prioritairement à offrir un allégement fiscal « général », y compris pour les entreprises, la construction d’infrastructures pour faciliter le commerce en Amérique du Nord et dans le Pacifique (Union Nord Americaine), et le développement d’un contexte favorisant « l’entreprenariat » (autrement dit, la déréglementation). Il a aussi renoncé à l’engagement du Canada envers le protocole de Kyoto sur les gaz à effet de serre et a affirmé que le gouvernement collaborera avec les Etats-Unis, l’Australie et d’autres pays qui ne respecteront pas l’accord afin de développer un programme de réduction d’émissions aligné davantage sur les besoins de la grande entreprise. Un de ses buts est de faire du Canada une « grande puissance de l’énergie ».
(Voyez que le réchauffement climatique n’est pas le coeur du problème, le vrai problème c’est le gouvernement hors de notre contrôle, mais qui est contrôlé par des intérêts privés, financiers et corporatifs. Ce sont eux qui sont les principaux responsables pour la dérape environnementale, la pollution et pour l’Union Nord Americaine.
N’oublions pas que ceux qui bénificient de la chasse au réchauffement climatique, en alternatives pour s’épargner du CO2, c’est toute l’industrie nucléaire, qui se pose en énergie propre. Et le Canada est le 1er producteur d’uranium dans le monde, et avec ses sables bitumineux en Alberta, voilà que les faux désirs de sauver l’environnement et l’accord de Kyoto viennent de prendre le bord pour l’intérêt majeur du cartel pétrolier et celui très particulier du marché de l’uranium. C’est toujours le coup de couteau qu’on se prend en plein gueule. C’est comme le cas de nos gouvernement qui nous demandent de réduire notre consommation d’électricite, et qui se retourne de bord avec les surplus d’électricité ainsi générés pour les revendre à plus grand profit aux É-U, et de l’autre côté, se plaignent de ne plus engranger autant de profit vu notre baisse de consommation et nous chargent plus cher du KW/h, comme ce fut le cas en Ontario et aussi au Québec. Note Les Nouvelles Internationales)
Of course Al Gore has been a shil for nuclear power ever since he came of age as a political harlot for the Oakridge nuclear laboratory in his home state of
Dans le discours du Trône, la quatrième priorité des conservateurs était : « S’attaquer au crime et assurer la sécurité des Canadiens ». Avec des paroles dignes d’un régime dictatorial, le discours déclare que « de toutes les responsabilités d’un gouvernement, aucune n’est plus grande que la protection du droit à la sécurité ».
Le discours soutient que « beaucoup se sentent aujourd’hui moins en sécurité, et ils s’inquiètent à juste titre de la sécurité de leur quartier et de leur pays ». Mais si cela est vrai — les statistiques du gouvernement montrent en fait une réduction de la plupart des types de crimes — c’est parce que les conservateurs, leurs proches alliés de l’administration Bush et les médias ont attisé la peur du crime et du terrorisme afin de recueillir les votes justifiant le développement des pouvoirs répressifs de l’Etat et du militarisme.
La journée suivant le discours du Trône, les conservateurs ont présenté le « Projet de loi C-2,
Les conservateurs ont aussi annoncé dans leur discours du Trône qu’ils prévoyaient présenter une nouvelle loi anti-terroriste afin de restaurer des clauses de la loi votée après le 11-Septembre qui permet la détention préventive et l’interrogation forcée. Ces clauses sont arrivées à échéance plus tôt cette année. Ils veulent aussi apporter de légères modifications aux certificats de sécurité nationale — une injonction que permet au gouvernement de détenir indéfiniment, sans procès, et sans que le détenu n’ait accès aux preuves motivant son accusation, n’importe quel citoyen non canadien qualifié de menace à la sécurité nationale. Plus tôt cette année,
En réalité, la crise du Parti libéral est le produit d’un virage à droite marqué de la bourgeoisie canadienne.
Les Libéraux reconnaissent que les sections les plus puissantes du capital canadien appuient présentement les conservateurs parce qu’ils trouvent que c’est le meilleur instrument pour défendre leurs intérêts prédateurs. De plus, la majeure partie de l’establishment du Parti libéral est d’accord avec les grandes orientations du gouvernement Harper.
Cela est mis en évidence par la montée de Michael Ignatieff, un important défenseur libéral de la guerre en Irak et de l’utilisation de la torture dans la « guerre contre le terrorisme », en tant que vice-chef du Parti libéral.
Dans un discours devant le Club Économique de Toronto, Dion a affirmé qu’un gouvernement libéral agirait agressivement pour couper les taxes sur les entreprises.
Mais, la réalité est que le gouvernement conservateur repose sur une faible base, socialement et même régionalement. Il n’y a pas un seul député conservateur à Montréal ou à Toronto et même si le gouvernement vante la force de l’économie canadienne, il craint que la crise du marché immobilier aux Etats-Unis aura de fortes répercussions sur l’économie nord-américaine.
La force des conservateurs provient d’un virage marqué de la bourgeoisie vers la réaction sociale et la guerre et du fait que la classe ouvrière soit sans direction politique. Pendant le dernier quart de siècle, les organisations qui ont historiquement prétendu parler au nom de la classe ouvrière, comme les syndicats et le NPD, ont renoncé à leurs programmes réformistes traditionnelles et sont devenus des complices ouverts du capital dans l’assaut sur la classe ouvrière.
Coterie
COTERIE, n. f.
On appelle coterie un nombre d’individus qui s’associent pour soutenir ou discréditer une œuvre, un individu ou un groupe d’individus. Il y a des coteries politiques, sociales, commerciales, littéraires. D’ordinaire
La coterie est dangereuse car elle n’agit pas franchement et cherche des chemins détournés pour arriver à son but ; elle est un adversaire redoutable qui se cache parfois sous le masque de l’amitié. I1 faut donc s’en méfier.
De tous les temps les hommes de réelle valeur furent victimes des coteries et cela dans toutes les branches de l’activité humaine. En littérature comme en politique lorsque un artiste ou un homme sincère se signale à l’attention du public, immédiatement il est entouré des ambitieux et des incapables qui cabalent contre lui, et cherchent à l’écraser. On pardonne tout à un individu, sauf son intelligence ; car c’est une chose qui ne peut s’acheter et c’est sans doute la raison pour laquelle les hommes de valeur sont les victimes des coteries.
« Que diantre me poussait à vouloir être de l’Académie, moi qui m’étais moqué quarante ans des coteries littéraires. » (P.-L. Courrier.) On peut regretter que ce ne fut que lorsqu’il se vit refuser l’entrée de l’Académie à laquelle il avait posé sa candidature que Paul-Louis Courrier s’aperçut que cette association de vieillards était une coterie chargée de veiller au respect de la tradition, et qui rejetait tout ce qui semblait être imprégné des idées de progrès.
Jusqu’à présent nous avons toujours été gouvernés par des coteries qui se fichent du bonheur du peuple et ne s’intéressent qu’aux jouissances de la faible minorité qui nous exploite ; coterie financière, coterie politique, artistique, littéraire, s’entendent pour asservir notre corps, notre cerveau et notre cœur. Peut-être est-il temps que cela change.
Les opprimés n’en ont-ils pas assez d’être depuis toujours soumis à ces coteries qui font régner leur dictature sur les humains et retardent la
Propagande de guerre ou désinformation médiatique sur la guerre en Afghanistan ?
Plainte contre Radio-Canada
Mondialisation.ca, Le 10 septembre 2007
Le collectif Échec à la guerre
Le sourire niais de Radio-Canada
Harper veut reproduire la grande coalition bushienne
Harper veut reproduire la grande coalition bushienne entre les intérêts pétroliers, la droite religieuse et le lobby israélien.
Canadian government forming pro-Israel lobby
Truth is indeed stranger and often more frightening than fiction.
What is extraordinary is that as the organized Jewish community in the
Play has potential to offend Jewish community.
Well, we can't have THAT now, can we! I mean, she gets crushed by a bulldozer but we dare not tell her story because 2% of the population won't like it?
Corrie play will be staged in Toronto
CanStage planned to mount the play earlier this year but decided against it. Despite artistic producer Martin Bragg's official statement that it was pulled because it was flat onstage, rumours surfaced that CanStage worried it would have upset prominent donors.
La souverenaité du Canada menacée: la militarisation de l'Amérique du Nord
Mondialisation.ca, Le 10 septembre 2007 - par Michel Chossudovsky - 2007-09-10
Comment les États-Unis ont intégré le Canada sous leur commandement militaire en Amérique du Nord.
La juridiction du Canada sur les territoires du Grand Nord a été redéfinie à la suite de l’accord militaire intervenu en avril 2002 entre Ottawa et Washington. L’accord permet le déploiement de troupes américaines partout au Canada et la présence de navires de guerre américains dans les eaux territoriales canadiennes.
À la suite de la création du US Northern Command (NORTHCOM) américain en avril 2002, Washington a décrété unilatéralement que la juridiction du nouveau commandement s’étendait désormais sur un vaste territoire (terre, mer, air) allant du bassin des Caraïbes jusqu’à l’Arctique canadien.
L’ancien secrétaire de
(sur la photo: le président George W. Bush, en août, au Sommet de Montebello)
Le Canada et le US Northen Command
Alors que la participation canadienne au NORTHCOM aurait signifié l’intégration des structures de commandement militaire canadien à celles des États-Unis, la création du BPG repoussait temporairement cette intégration. Le BPG élargissait la juridiction du traité canado-américain de défense de l’espace aérien de l’Amérique du Nord (NORAD) pour y inclure dorénavant les mers, les territoires et les « forces civiles ».
Bien que cela n’ait jamais été reconnu officiellement dans les documents publiés, le BPG a été créé pour préparer la fusion du NORAD et du NORTHCOM, créant ainsi les conditions pour l’intégration du Canada sous le Commandement militaire américain du Nord.
Dès le départ, le BPG, bien que décrit comme une autorité militaire « indépendante », était intégré aux structures de commandement de NORAD et de NORTHCOM, les deux opérant à partir des mêmes quartiers généraux à la base de Paterson au Colorado. En pratique, le BPG opérait sous la juridiction du NORTHCOM, qui est dirigé par le Département américain de la Défense.
Global Research, September 10, 2007
Stephen Harper's behaviour around the NAFTA leaders' Security and Prosperity Partnership summit was politically reckless, and he will pay a price for it. The summit was really about the deep integration of
Harper's dismissal of the demonstrators outside the Montebello summit as "sad" and his condescending rejection of critics from every opposition party leaves the impression that Mr. Harper thinks he is a monarch, not a minority prime minister.
Harper Postpones House of Commons Opening Session, Could Trigger Fall Election
Amero plot real, says biz columnist
Cites 'usually reliable' sources in plans for dollar's end
The U.S. dollar might be destined to disappear, replaced by a regional currency called the amero, reports the
"Truth is said to be stranger than fiction sometimes, and what I hear about the future of the U.S. dollar may sound like pure fiction, but the sources from whence the reports spring are, as they say, 'usually reliable' ones, and so they do have a ring of truth to them," writes Anthony Rowley.
Rowley says the slide of the U.S. dollar in relation to other foreign currencies makes such a transition more likely.
"And, looking at the size of U.S. debt to all those foreign central banks and private investors who obligingly finance the American current account deficit, similar conclusions might be drawn," he writes.
North American Union driver's license created
NOW, A U.S. STATE HAS BEGUN ISSUING "NORTH AMERICAN UNION " DRIVER LICENSES!
Gee, now all the morons who screamed at me claiming the AMERO coins were a "fantasy coin" can now go scream at WorldNetDaily too! Maybe you can accuse them of reporting about a "fantasy" driver license? Why not; after all, they have photos of the NAU-ready driver license the same way I had photos of the NAU coins.
Maybe, when everything is in place and you wake up one morning to find
North American Union driver's license created
Logo intended to standardize documentation across continent
By Jerome R. Corsi
© 2007 WorldNetDaily.com
|
The first "North American Union" driver's license, complete with a hologram of the continent on the reverse, has been created in
"The
Gheen provided WND with a photo of an actual
"The hologram looks exactly [like] the map of
Deal creates path for NAFTA railway
Connects
© 2007 WorldNetDaily.com
An important acquisition announced this month by Canadian Pacific positions the railroad to be North America's first continental NAFTA super-railway, connecting
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=57567
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=57463
Passport applicants find they're not Canadian
Mexico trucks to roll on U.S. highways
The Bush administration can proceed with a plan to open the
The Transportation Department welcomed the decision and said in a statement that allowing more direct shipments from
Translation: this decision will benefit large corporations in terms of getting goods into the
But as to the folks who will lose their jobs to cheaper labor, recognize that your are expendable to this administration.
And for the first people to get maimed or killed in a collision with a Mexican truck because either that truck was not in good shape to drive, or because the driver neither speaks nor reads English, understand that you too are expendable.
Mexicans pour into Canada from U.S
FBI Puts Antiwar Protesters on Criminal Database; Canada Uses It To Ban Protesters From Entry
Outrage erupts over Bush demands in murder case
At issue is the death penalty verdict for Jose Medellin, who confessed in 1993 to participating in the rape and murder of two
The Bush administration is before the U.S. Supreme Court seeking to overturn the death penalty, at the behest of the International Court of Justice, a division of the United Nations.
Bush is sucking up to the ICJ because he knows he may face a trial there himself in the very near future.
Canada and the World Order After the Wreckage
The active imagining of an alternate global politics could hardly be more pressing. Mounting global inequalities, the turbulence of climate change, and recurring military interventions by Western powers have been the daily fare of the neoliberal world order. This world order was constructed over the last two decades under the hegemony of the
The American objective has been the reassertion of its primacy amongst states. The '
Saying a firm "No" to Uranium Mining in
'Awash in toxic chemicals'
University study claims pollution killing 25,000 Canadians a year
Tue Oct 2,2007
By The Canadian Press
Study co-author David Boyd says Canadians are awash in toxic chemicals such as pesticides, heavy metals, flame retardants and air pollution.
The study, published this week in the on-line journal Environmental Research, says in addition to the deaths, the pollution causes 24,000 new cases of cancer and 2,500 low birthweight babies in
Banks 'gouging' Cdns to withdraw money at ATMs: Layton
Bill would reduce meat inspections
As one of the largest meat recalls in history unfolds, Congress is considering legislation that would reduce required federal inspections for meat that is produced by small companies and then shipped to another state.
Money-maker
Canada scraps two anti-terror measures
'Fundamentally flawed' law
Top court overturns security certificates, gives MPs year to draft new law
By Jim Brown
Bush's Canadian 'Clone' in Jeopardy
Canada has best image worldwide: study
PHOTOS: "Stop The Surge" Rally in Ottawa, Canada
U.S. 'knew damn well' Arar would be tortured: senator
Gonzales was grilled relentlessly on Thursday by Senate judiciary committee chairman Patrick Leahy. Leahy said that when Arar — a citizen of both
"We knew damn well if he went to
The real question, however is this: when will the
Unless and until congress makes this practice stop, we will collectively continue to look like the rear side of a donkey to people around the world anytime anyone in
'Bloody harvest'
Red Army, Canadians involved in 'bloody harvest' of body parts
Wed Jan 31, 2:15 PM
The report's authors --
Chinese officials denied those allegations.
Québec sur ordonnance - De troublantes questions sur un Québec très médicamenté
Bon an, mal an, le Québécois moyen ingurgite 750 pilules. Ça, c'est sans compter tout ce qu'il achète sans ordonnance à sa pharmacie du coin pour soigner ses petits bobos de tous les jours. Surmédicamenté, le Québec? Certainement, répond tout de go le journaliste Paul Arcand, qui a une fois de plus troqué le micro pour la caméra, le temps d'une incursion dans le club très sélect des entreprises pharmaceutiques. Son film, Québec sur ordonnance, a beau être résolument brouillon, vindicatif et mal ficelé, il a tout de même le mérite de soulever plusieurs questions fondamentales, au premier chef la relation ambiguë qu'entretiennent les médecins et les représentants d'une industrie pharmaceutique aux mains manifestement très longues...
Gas price fixing investigated in Québec
"The Superior Court of Quebec has granted search warrants based on evidence that there are reasonable grounds to believe that price fixing has occurred," competition commissioner Sheridan Scott said in a statement from
There have been reports the investigation is centred in the
Patriot Act : de réels impacts sur la vie privée
Les Québécois sont loin d'avoir réalisé l'impact sur leur vie privée du Patriot Act, la loi adoptée par Washington au lendemain des attentats du 11 septembre 2001, souligne le président de
Cette loi est exceptionnelle, elle confère un pouvoir impressionnant aux policiers américains, observe le haut fonctionnaire, responsable québécois de la protection des renseignements personnels.
«Les travailleurs d'Expro ne sont pas les seuls concernés, cela touche tous les employés québécois de filiales de compagnies américaines», a souligné hier Me Saint-Laurent, invité à commenter la manchette de
Québec to allow private health insurance
Quebec Health Minister Philippe Couillard says the government will table legislation to allow Quebecers to buy private health insurance for some publicly funded procedures.
After weeks of hearings into the role of the private sector in the public health system, Couillard said on Thursday he plans to go ahead with a proposal the government made last spring.
The March 26 Quebec elections and the Canadian elite’s turn to the right
Canada’s minority Conservative government and the most powerful sections of the Canadian ruling elite are seeking to use the March 26 Quebec provincial election as a means of shifting politics sharply further right in Quebec and across Canada.
La Une (décembre 2006) L’immobilisme
Ce mal qui nous ronge
http://www.lecouac.org/
« L’Institut de développement urbain du Québec (IDU) est heureux de vous présenter cette conférence sur un sujet chaud qui nous touche beaucoup dans notre industrie : l’immobilisme. [...] Alors que les citoyens sont souvent interpellés et brandissent le pas-dans-ma-cour, alors que le gouvernement refuse de simplifier les procédures d’approbation des projets, les promoteurs immobiliers doivent pourtant continuer de réaliser leurs projets afin de rentabiliser leurs investissements tout en composant le plus efficacement possible avec cette nouvelle dynamique socio-économique qu’est l’opposition et l’immobilisme. »
C’est ainsi qu’a débuté la conférence Immobilier vs. Immobilisme, le 14 novembre dernier dans un chic hôtel montréalais. Lors de ce petit-déjeuner à 130$, d’influents personnages sont venus conseiller des promoteurs immobiliers
Une chose semble certaine : ça se propage. Selon le sondage de la FCCQ, 66% des Québécois et 75% de la communauté d’affaires sont totalement ou plutôt d’accord avec cette « vision des choses » : « Depuis quelque temps différentes personnes ont déploré publiquement le fait que le Québec souffrirait d’immobilisme, c’est-à-dire que plusieurs grands projets qui auraient été bons pour le Québec ont été bloqués ou retardés sans raisons valables. Êtes-vous totalement d’accord, plutôt d’accord, plutôt en désaccord ou totalement en désaccord avec cette vision des choses ? » (je souligne).
Ce matin-là, c’est quand même Alain Dubuc, délégué de Power Corp., qui aura le plus longuement défini l’immobilisme. Selon lui, le phénomène repose essentiellement sur la multiplication des processus démocratiques et la résistance au changement : « de façon générale, on peut le dire sans exagérer, on est devenu une société où les prises de décision sont difficile, où les choix sont laborieux. Parce que les débats sont plus lourds qu’autrefois, parce que les processus démocratiques sont plus présents et parce qu’il y a une grande résistance au changement. » De plus, « les gens sont plus éduqués, ils sont habitués à participer et ils n’acceptent plus aussi facilement les solutions et les vérités des autres. »
Selon lui, la création de richesse doit être un « objectif fondamental », parce que notre province est « pauvre en investisseurs » et que nous devons absolument favoriser les grands projets privés, publics et PPP, « qui créent un effet d’entraînement ». Montréal et le Québec doivent sortir du « cercle vicieux » du manque de vision et de courage. En cela il reprend un autre résultat du sondage de la FCCQ : 43% de la population indique comme cause de l’immobilisme le manque de volonté politique. Dans le cas du Suroît et du Casino, pour reprendre ces exemples, exercer de « la volonté politique » aurait donc voulu dire aller à l’encontre de l’opinion d’à peu près tout le monde.
Pour conseiller le troupeau de promoteurs, Dubuc leur propose sa stratégie des 3C : comprendre, composer et combattre. Les promoteurs doivent comprendre qu’ils ne sont pas ici dans la société idéale : « je crois que le Québec vit une situation particulière. Nous avons des valeurs qui nous sont propres qui font entre autres qu’au Québec, si on compare avec le reste de l’Amérique du nord, il y a une méfiance certaine envers les activités du secteur privé. [...] Quand on parle de promoteur, en partant, il y a une connotation critique. » Les promoteurs doivent aussi réaliser que le Québec a évolué, qu’il « est normal que [...] les gens qui sont affectés par les projets veuillent s’exprimer et aient leur mot à dire et expriment leurs inquiétudes. » Merci, Alain, d’informer tes disciples à propos de la démocratisation.
Composer signifie accepter les nouvelles règles du jeu, accepter le « développement durable » et prendre l’opinion de « toutes les parties prenantes, pas seulement les actionnaires ». Ça c’est quand même pas mal comme conseil. Mais il y a une chose qu’ils ne semblent pas comprendre. Une chose plus fondamentale que juste écouter l’opinion des parties prenantes et offrir quelques ajustements mineurs aux projets. Le problème, c’est que les promoteurs, la plupart du temps, sont des étrangers à la communauté qu’ils cherchent à « développer ». [Voir à ce sujet l’encadré « Un promoteur exemplaire »]
Comme troisième conseil, Dubuc leur a vanté le combat : « L’ouverture, ce n’est pas de la passivité, c’est une autre façon de faire les choses, mais qui doit reposer sur une agressivité nécessaire, parce que sinon il n’y aurait pas de progrès. » Les promoteurs représentent « la majorité silencieuse » favorable aux grands projets : clients, employés et bénéficiaires potentiels. Ils doivent donc parler
M. Confit de CANARD FIGÉ de la POINTE
Premier encadré : L’information est un concept malléable
Le Couac a demandé d’être accrédité comme média pour cette conférence. L’IDU a refusé. Nous ne faisions pas partie de leur « stratégie communicationnelle » et nous devions donc payer les frais d’inscription pour y assister. « Nous avons déjà des partenariats avec certains médias et ceux-là ont été invités. Vous n’en faites pas partie ». Ah ! Bon. Le droit du public à l’information, vous en faite quoi ?, qu’on leur a demandé. Pas de réponse. Finalement, seule La Presse a parlé de l’événement le lendemain.
Second encadré : Un promoteur exemplaire
Electronic voting blamed for Quebec municipal election 'disaster'
Everyone admits the elections are flawed, but nobody ever dares question the results.
**************
Loonie hits highest level since late 1800s
Analysts expect loonie all-time high
Canadian dollar rises to 47-year high
Oil leaps to $96 high on U.S. inventory drop
*********************************
John Pilger: 'The War on Democracy'
'The War on Democracy'
'The War on Democracy' is John Pilger's first major film for the cinema - in a career that has produced more than 55 television documentaries. Set in Latin America and the
"The film tells a universal story," says Pilger, "analysing and revealing, through vivid testimony, the story of great power behind its venerable myths. It allows us to understand the true nature of the so-called war on terror".
Taxi to the Dark Side
Must Watch Award-Winning Documentary
THE
Manfred Nowak, UN Special Rapporteur on torture, said the
US practicing systematic rape, torture, sadism against women in Iraqi prison camps
The General Secretary of the Union of Political Prisoners and Detainees in
vMuhammad Adham al-Hamd made the comments in a statement regarding reports that confirmed the presence of large numbers of women in the American-run prison camps – women who are detained solely to be raped and abused in order to bring pressure upon their husbands, brothers, sons or fathers.
Just when did this country morph from the
And you thought Abu Ghraib was the last of it?
Apparently not.
Here's your tax dollars at work, folks, and the actions ultimately being done in your name: doesn't it make you proud??
IRAQ: Child prisoners abused and tortured, say activists
"Our investigation started after families brought their five sons to our organisation looking for psychological help for their children who were recently released from prison, and what we found out was shocking," Rabia'a added.
According to Rabia'a, child prisoners between 13 and 17 are being accused of supporting insurgents and militias. Most were detained during Iraqi army military operations in the
"The five children showed signs of torture all over their bodies. Three had marks of cigarettes burns over their legs and one couldn't speak as the shock sessions affected his conversation," Rabia'a said. "It is against international law that protects children and we call for interventions in all Iraqi prisons to save the lives of these children.
Done with your tax dollars and in your names.
The torture of children: doesn't it make you feel proud??
Donald Rumsfeld charged with torture during trip to France
Former US Secretary of Defense Donald Rumsfeld got an unpleasant surprise during his visit to France today when human rights groups filed a complaint with the Paris Prosecutor before the “Court of First Instance” (Tribunal de Grande Instance) charging the chief architect of President George W. Bush's "war on terror" with ordering and authorizing torture.
Rumsfeld flees France fearing arrest
Former
US embassy officials whisked Rumsfeld away yesterday from a breakfast meeting in Paris organized by the Foreign Policy magazine after human rights groups filed a criminal complaint against the man who spearheaded President George W. Bush's "war on terror" for six years.
"Bad boy, bad boy, what you gonna do What you gonna do when they come for you?"
***************
Israel says Hezbollah can hit Tel Aviv - Yahoo! News
Ban Ki-Moon said the reports of Hezbollah's rearming are a cause of great concern for the stability of Lebanon.P"
This, coupled with recent large-scale Israeli military exercises , indicates that
Report: “360 Palestinian children are imprisoned by Israel, facing harsh conditions”
The Wa’ed Society for political prisoners and ex-prisoner, reported on Monday that the Israeli army continued its violations against the Palestinian people, continued the arrest campaign, and that currently there are 360 Palestinian children still imprisoned in several Israeli prisons and detention facilities.
The number of Palestinian children currently imprisoned by
War against Egypt in the winter
The profound frustration because war did not break out with Syria during the summer - although there are some who argue that the summer has not yet ended - is being vented by channeling the anger against another neighbor: Egypt. October is an appropriate month to set upon a state that meticulously adheres to the peace accord it signed with
Why is
Israeli says Gaza cuts will begin Sunday
Deputy Defence Minister Matan Vilnai said earlier Saturday that
Vilnai said the measures were not really because of the rocket firing "but really to achieve the separation of this territory, which was approved in principle two weeks ago by the Israeli government, and whose application had only been delayed for a simple legalistic check."
"Let the siege begin!" - official Tel Aviv souse.
Israel can't cut power to Gaza: attorney general
Report: Lebanese army fired on IAF fighter jets
Lebanese army units fired in the direction of
This is the second time in a week that
One wonders if
They've been complaining to the UN that Hezbullah has been bringing in huge weapons caches, and the IDF recently concluded its largest military exercise since they invaded
The Ethnic Cleansing Of Palestine
*****************
US: No objection to Egyptian nuclear program
The White House on Monday said it had little information about
"I don't know a lot about it. In general, we are supportive of countries pursuing civil nuclear energy. It's clean burning. It provides electricity in a clean-burning and affordable way for citizens," said spokeswoman Dana Perino.
"I love the smell of hypocrisy in the morning!" - official white horse souse.
But seriously, how can they say this with a straight face yet be jumping up and down on
*********************
Fed Intervenes in Financial System: Financial News
Fed Injects $41 Billion Into US Financial System to Help Ease Credit Problems
There is no credit problem: there's a re-payment problem. All the high paying manufacturing jobs have deserted this country, and found new homes overseas, aided and encouraged by US government policies.
Foreclosures jump 30 percent in 3rd quarter
Foreclosure actions were reported on more than 446,000 properties the three months ended Sept. 30, up 30 percent from the second quarter and double last year’s third quarter. That brings the overall foreclosure rate to one in every 196
The rise in foreclosures was widespread, with 45 out of the 50 states reporting higher levels than last year.
Chrysler to cut up to 12,000 jobs
Chrysler LLC said Thursday it plans to cut up to 12,000 jobs, or up to 15 percent of its workforce, as part of an effort to slash costs and match slowing demand for some vehicles.
****************
An American attack on Iran will be viewed by Moscow as an attack on Russia.
Shades of JFK and the Cuban Missile crisis ... in reverse!
Now, a lot of people wrote in some very angry emails when I predicted over a year ago that the ultimate game plan for Israel was to trick the US and Russia into war against each other, a mutually ruinous war which would leave both the US and Russia shattered and Israel, armed with nuclear weapons, in control of what remains of Earth's oil.
Read this article and ask yourself if it looks like war between the
Travelers Beware: Homeland Security is Googling Your
We've all undoubtedly heard the warnings about being careful about the information we put online, as well as the stories of potential employers and college admissions and coaches checking up on people online through Google and social networking sites like MySpace and Facebook. But here's a new one for you: the
We've all undoubtedly heard the warnings about being careful about the information we put online, as well as the stories of potential employers and college admissions and coaches checking up on people online through Google and social networking sites like MySpace and Facebook. But here's a new one for you: the
Andrew Feldman, a Hungarian-born Holocaust survivor who's currently a psychotherapist in Vancouver, was recently detained for four hours, fingerprinted, and then barred entry into the United States after Homeland Security googled him and found an article he wrote in a literary and scientific journal in which he talked about using LSD and various other drugs in the 1960's. And even though he has no criminal record and says he hasn't used drugs since the 1970's
Know all the stuff TSA steals from you at the airport? They sell it on eBay!
Since 9/11, the Transportation Security Administration has collected tons of items at security checkpoints; in 2006 alone, screeners took in more than 13 million items. What happens to all that stuff? The TSA turns it over to state surplus property agencies, which tend to sell it online or at retail stores. (Sometimes the contraband is sold in bulk.)
UK police guilty in Brazilian's death
London's police force was found guilty Thursday of endangering the public during a frantic manhunt for four failed suicide bombers that led to the killing of an innocent Brazilian man on a subway train.
Looking back, it is instructive to remember all the lies told by the police in an attempt to cover up the murder of an innocent man. They claimed he was wearing a suspiciously bulky jacket. He was not. They claimed he leaped over the turn styles and ran to the train car. He did not. Time after time every claim made to excuse the extra-judicial murder of this man was exposed as a lie ... here on the internet. The mainstream media, the BBC in particular, promoted without question the lies used to justify the public execution of an innocent man. Only after the lies were exposed in the blogs did the mainstream media grudgingly admit to what had really happened.
***************
Storm Worm Botnet More Powerful Than Top Supercomputers
The Storm worm botnet has grown so massive and far-reaching that it easily overpowers the world's top supercomputers.
Are government hackers going to trash the internet just in time for the next false-flag?
A spectre is haunting the net but, outside of techie circles, nobody seems to be talking about it. The threat it represents to our security and wellbeing may be less dramatic than anything posed by global terrorism, but it has the potential to wreak much more havoc. And so far, nobody has come up with a good idea on how to counter it.
It's called the Storm worm. It first appeared at the beginning of the year, hidden in email attachments with the subject line: '230 dead as storm batters
Storm has been spreading steadily since last January, gradually constructing a huge botnet. It affects only computers running Microsoft Windows, but that means that more than 90 per cent of the world's PCs are vulnerable. Nobody knows how big the Storm botnet has become, but reputable security professionals cite estimates of between one million and 50 million computers worldwide. To date, the botnet has been used only intermittently, which is disquieting: what it means is that someone, somewhere, is quietly building a doomsday machine that can be rented out to the highest bidder, or used for purposes that we cannot yet predict.
Storm is different. It spreads quietly, without drawing attention to itself. Symptoms don't appear immediately, and an infected computer can lie dormant for a long time. 'If it were a disease,' says one expert, Bruce Schneier, 'it would be more like syphilis, whose symptoms may be mild or disappear altogether, but which will come back years later and eat your brain.'
Schneier thinks Storm represents 'the future of malware' because of the technical virtuosity of its design. For example, it works rather like an ant colony, with separation of duties. Only a small fraction of infected hosts spread the worm. A much smaller fraction are command-and-control servers; the rest stand by to receive orders. By only allowing a small number of hosts to propagate the virus and act as command-and-control servers, Storm is resilient against attack because even if those hosts shut down, the network remains largely intact and other hosts can take over their duties.
Aucun commentaire:
Publier un commentaire