Émission de radio L'Autre Monde

Pour écouter, cliquez sur l'image! ..............................................
Suivez aussi L'Autre Monde sur YouTube et sur Twitter

lundi 15 mai 2006

Nouvelles Internationales - Tour du monde







Nouvelles Internationales - Tour du monde


Danielle Mitterrand : "La démocratie n’existe ni aux USA, ni en France"

Lisez cet extrait d'une entrevue, ou mieux, au complet sous le lien ci-haut, de Danielle Mitterrand. C'est hautement interessant.


par Hernando Calvo Ospina
Le 31 mars 2006
Rebelion, LesOgres.org (traduction en français)


Ce qui suit est un extrait tiré à part de l’entrevue, parue dans « Rebelion », de Danielle Mitterrand, veuve de l’ex-président français François Mitterrand, et présidente de l’association « France-Libertés », réalisée par le journaliste et écrivain Hernando Calvo Ospina.

À sa lecture il est facile de comprendre pourquoi, et ce depuis plusieurs années, les médias politiques et d’informations dans leur grande majorité ont essayé de l’ignorer.

Mme. Mitterrand, qu’a signifié pour vous l’arrivée au gouvernement de votre époux François ? Est-ce que les idéaux sociaux et politiques qu’il portait dès sa jeunesse ont été reconnus en ces moments-là ?

Mai 1981 fut un mois de grande activité, car c’était la préparation de l’arrivée au pouvoir de François. J’essayais d’apporter tout ce qu’il y a de meilleur en moi, pour que ces rêves d’avoir une société socialiste, quoique à l’européenne, deviennent réalité. Mais bien vite j’ai commencé à voir que cette France juste et équitable ne pouvait pas s’établir.
Alors je lui demandais à François : Pourquoi maintenant que tu en as le pouvoir ne fais-tu pas ce que tu avais offert ?
Il me répondait qu’il n’avait pas le pouvoir d’affronter la Banque mondiale, le capitalisme, le néolibéralisme.
Qu’il avait gagné un gouvernement mais non pas le pouvoir.

J’appris ainsi que d’être le gouvernement, être président, ne sert pas à grand-chose dans ces sociétés sujettes, soumises au capitalisme. J’ai vécu l’expérience directement durant 14 ans. Même s’il essayait d’éviter le côté le plus négatif du capitalisme, les rêves ont commencé à se briser très rapidement.


Que pense Mme Mitterrand du président vénézuélien Hugo Chávez et des projets nationaux qu’il essaie de lancer ?

Je n’ai jamais aimé les militaires. Mais Chávez, avant d’être un militaire est un homme, un être humain, et il est arrivé au pouvoir par la voie démocratique, et au point de gagner plusieurs élections. Chávez, au milieu de tous les obstacles que mettent sur son chemin les États-Unis et l’opposition dirigée par les riches, tente de faire avancer les programmes sociaux qu’il a offerts au peuple.

Évidemment, le monde capitaliste lui est tombé dessus car il ne veut pas qu’un président du Tiers-Monde démontre que le peuple peut effectivement participer aux décisions de l’État et à son développement. Que ce peuple, avec son leader, marche de l’avant pour ne plus être exploité, ni être analphabète et avoir droit à la santé. C’est ce qui se passe au Venezuela malgré tout.

À cause de cela ils veulent éliminer, effacer Chávez. Peu leur importe si c’est le peuple qui l’a élu, et qui doit décider s’il doit le soutenir ou l’enlever de là.
Il existe une espèce de rage de la grande majorité de la presse mondiale contre Cuba et le Venezuela. Et c’est parce que ces gouvernements veulent être indépendants, souverains, dignes.
Cela dérange.

N’oubliez pas que les médias sont dirigés par de puissants capitalistes

Mme Mitterrand, est-ce que la France est un modèle de démocratie ? Est-ce une puissance mondiale ?

En France on élit et les élus font des lois qu’ils n’ont jamais proposées et dont nous n’avons jamais voulu.
Est-ce la démocratie quand après avoir voté nous n’ayons pas la possibilité d’avoir de l’influence sur les élus ?
Je ne crois pas que dans aucun des pays qui se disent démocratiques, ceux-là qui croient avoir le droit d’imposer « leur » démocratie aux pays pauvres, il existe la démocratie, à commencer par les États-Unis et la France.
La France est une démocratie ? Une puissance mondiale ? Je le dis en tant que Française : Cela ne veut rien dire. Si on le dit pour les niveaux d’éducation, de la recherche ou la santé, c’est nul. Pour être capables d’aider la paix mondiale, les peuples opprimés ? Nul.


AFGHANISTAN

L'implication du Canada en Afghanistan est pour le moins contreverse. Plus de la moitie des canadiens questionnent notre engagement ou plus, s'y opposent carrement.
Le fait est que la guerre contre le terrorisme est une fabrication base sur des mensonges remontant au 9-11, qui est une inside job au lieu d'etre l'oeuvre d'arabes ou de Bin Laden. Le tout servant a justifier des guerres d'aggressions imperiales tout a fait criminelles.
Le gouvernement US a t-il meme une seule fois prouve sa theorie de conspiration selon laquelle des arabes relies a Ossama Bin Laden (qui possede des investissements financiers avec la famille Bush) aurait planifie et execute les attaques sur les USA le 11 septembre 2001? Jamais. Et on est cense croire a leur fable qui defie meme les lois physiques de la nature, alors qu'on a des TONNES d'evidences et de preuves que le gouvernement Bush est implique dans les attaques du 9-11, en collaboration avec le Mossad israelien et les services secrets britanniques!
Alors evidemment la question a se poser est: pourquoi le Canada est t-il alors implique dans la guerre en Afghanistan?
Parce que c'est dans l'interet de la caste au pouvoir. Le complexe militaro-industriel en concert avec des politiciens et le milieu financier et bancaire.
Ce n'est surement pas pour notre securite et encore moins pour defendre la liberte et la democratie. Ce sont des crimes de guerre: aggressions de d'autres pays base sur des mensonges et un agenda de domination.

La situation en Afghanistan s'est tres deteriore, et est en bien plus mauvais etat qu'avant son envahissement par les troupes de la coalition de la mort en 2001.

Le pays est entre les mains de seigneurs de la guerre et de Talibans, les attaques augmentent contre nos troupes, le pays regorge de mines anti-personnelles qui blessent ou tuent jusqu'a 100 personnes par mois, et l'Afghanistan est redevenue le pays no.1 d'exportation de pavot dans le monde, plus de 80% de la production mondiale, servant a confectionner l'heroine et exportee en Europe et aux USA, souvent par les reseaux americains eux-memes, comme c'est le cas pour la drogue d'amerique du sud comme la Colombie, pour passer en Californie et la cote Ouest le tout organise par la CIA et certains dans l'armee US.

Maintenant vous voulez savoir si nos troupes canadiennes devraient etre la-bas?

Qu'en pensez-vous?



Canada in Afghanistan: Top Ten Under-reported Facts

Canadian mainstream media has been promoting our role in Afghanistan, with almost no critical voices, despite polling that indicates between 48% to 62% of Canadians not only question but oppose our engagement of troops in this war-torn country (Ipsos-Reid, Mar. 4/06; Strategic Counsel/Globe and Mail, Feb. 24/06).

HERE ARE TEN VERIFIABLE FACTS THE MEDIA HAS AVOIDED

Brief Overview:
FACT #1: Jean Chretien & Canadian Corporations Involved in Trans-Afghan Pipeline
FACT #2: Gordon O'Connor, Defence Minister, Is Former Military Lobbyist
FACT #3: Current Afghan Parliament Includes Warlords and Drug Lords
FACT #4: Afghan Warlords Considered Bigger Threat Than Taliban
FACT #5: Afghan Women Face Repression Despite Removal Of Taliban
FACT #6: Elected Afghan Woman Faces Death Threats For Speaking Out
FACT #7: Since the U.S.-led War, Afghanistan Is Increasingly Hooked on Heroin
FACT #8: U.S. And Coalition Forces Using Excessive Force & Arbitrary Detention
FACT #9: Canada Complicit In Violation of Human Rights For 'War On Terror'
FACT #10: U.S. Finds More Oil and Gas Reserves After 4-Year Search
FACT #1: FORMER PRIME MINISTER JEAN CHRETIEN AND CANADIAN CORPORATIONS INVOLVED IN NATURAL GAS PIPELINE DEVELOPMENT THROUGH AFGHANISTAN, IN COOPERATION WITH REPRESSIVE GOVERNMENT


Afghan Taliban chief vows "unimaginable" violence:

KANDAHAR, Afghanistan (Reuters) - Taliban leader Mullah Mohammad Omar vowed a ferocious offensive against U.S.-led forces in Afghanistan, saying on Thursday they would soon face unimaginable violence.
An insurgency that has killed more than 1,500 people since the start of last year has intensified in recent months with a wave of suicide bombings, including at least 12 this year.

[..] U.S. commanders have said they expect violence to increase in coming months as the weather warms, snow on mountain passes melts, and Afghanistan's traditional fighting season begins.

"With the arrival of the warm weather, we will make the ground so hot for the invaders it will be unimaginable for them," Omar said in his message, read by Taliban spokesman Mohammad Hanif over the telephone from an undisclosed location.


AFGHANISTAN: Mines kill and maim up to 100 each month

KABUL, 4 April (IRIN) - Mines and unexploded ordnance (UXOs) are killing at least 100 people per month in Afghanistan, UK-based demining agency, the Halo Trust, has said.
"Afghanistan is one of the world's most mined countries with around 716 million sq metres still contaminated with mines and unexploded pieces of ordnance. Around 25 percent of the country's population is directly or indirectly affected by landmines," said Farid Homayoon, Country Director of the Halo Trust in Afghanistan.



IRAQ

Meme histoire pour l'Iraq. Guerre imperiale, conquete coloniale, guerre corporative pour le profit, et installation d'une banque centrale controlee par les banquiers internationaux prives. Les plans d'attaquer l'Iraq etaient prets bien longtemps avant meme que Bush arrive au pouvoir (voir PNAC), ainsi que l'idee de fragmenter l'Iraq en trois (devinez qui est derriere la poussee a la guerre civile en Iraq...) pour demanteler le pays au complet. C'etait part de l'agenda de l'elite depuis avant meme l'an 2002.

La decision d'aller en guerre etait deja prise depuis longtemps, a l'encontre de tous et de l'ONU. On a un tas de documents officiels le prouvant.

Saddam n'est meme pas juge pour avoir gase les Kurde, car meme des documents de l'armee US demontre qu'il n'y a aucune preuves de cela, et selon des documents de la CIA, ils savent que c'est l'Iran qui est responsable.

L'idee de creer des faux ennemis pour epeurer la population domestique et la soumettre au pouvoir est utilise depuis la nuit des temps. Ils ont demoniser Saddam qui etait pourtant un bon ami de Washington. Maintenant il a ete rendu publique dans les mass media (enfin, ca fait 3 ans qu'on sait ca sur internet!) que Zarquawi est aussi une creation en carton par les gouvernements pour epeurer le monde, pousse par les medias a fond.

Alors, c'est quoi la sensation que sa fait de se faire mentir a ce point la?? Et les civiles morts et les pays detruits maintenant, ca en valait la peine?


U.S. 2002 Pre-invasion Plan to Divide Iraq Into Three Separate States

1. Stratfor's Latest Intelligence On Iraq.
2. Iraq Is Too Big For One New Government.
3. US Would Divide Into Three Separate States.
4. Central Iraq (Sunnis) Would Join With Jordan
5. The Shia Region Would Join With Kuwait.
6. The Kurds Get Their Own State In The North.
7. Iraq Ceases To Exist; Baghdad No Longer Capital.
8. Investment Market Implications.


US Army War College: NO PROOF SADDAM GASSED THE KURDS!

Memo to Jess Helms from InfoTimes. Note excerpt from US Army War College report that no evidence exists to support US claims that Iraq used gas on the Kurds.


U.S. military conducted a PSYOP program "to magnify the role of the leader of al-Qaeda in Iraq"
April 11, 2006
Washington Post - 2006-04-10


The U.S. military is conducting a propaganda campaign to magnify the role of the leader of al-Qaeda in Iraq, according to internal military documents and officers familiar with the program. The effort has raised his profile in a way that some military intelligence officials believe may have overstated his importance and helped the Bush administration tie the war to the organization responsible for the Sept. 11, 2001, attacks....

Abu Musab al-Zarqawi - The Dead Voice of "al Qaeda" in Iraq

Linked in light of the Washington Post article exposing the Pentagon for mounting a propaganda campaign aimed at Americans which hyped Zarqawi as a major threat. M.Rivero WRH

Coute que coute, sans broncher, l'armee US augmente ses attaques militaires de plus belle et promet de re-liberer Baghdad. Moi qui pensait que s'etait fini, depuis l'annonce de Bush il y a 2 ans, sur le porte-avion, qui disait:"mission accomplie".

Realite: c'est l'enfer en Iraq, le chaos total, un pays qui s'ecroule completement, et sous une aura d'uranium appauvri radioactif qui a une demie-vie de 4.5 milliards d'annees. Bravo..

Pendant ce temps la, l'autre realite est que l'armee US/UK contruit des bases militaires PERMANENTES en Iraq.

U.S. military airstrikes significantly increased in Iraq

BAGHDAD, Iraq - American forces have dramatically increased airstrikes in Iraq during the past five months, a change of tactics that may foreshadow how the United States plans to battle a still-strong insurgency while reducing the number of U.S. ground troops serving here.


US plots ‘new liberation of Baghdad’

THE American military is planning a “second liberation of Baghdad” to be carried out with the Iraqi army when a new government is installed.

Iraq's US/UK Permanent Bases : Intentional Obfuscation






IRAN



L'Iran. La pression exerce par Israel et les USA augmente sans cesse, alors que c'est Israel qui possede illegalement la bombe nucleaire, qui defie plus de 65 resolutions de l'ONU, et c'est les USA qui a deja ose utilise des armes de destruction massive, chimique et nucleaire sur d'atres pays dont l'Iraq.

Leur rhetorique est que l'Iran pourrait developper la bombe nucleaire, et pour les en dissuader, les USA menace d'utiliser.... des bombes nucleaires. C'est pas des jokes. C'est gens sont serieux en plus. Ils veulent nous sauver quoi.
Selon des sources credibles comme Hersh ou des colonels a la retraites de l'armee, des operations militaires sont deja en train de se passer en Iran, en cachette.
Ils veulent leur guerre contre l'Iran. Une autre aggression gratuite, sans provocation, completement criminelle et immorale.


War Against Iran, April 2006 Biological Threat and Executive Order 13292

Retired colonel claims U.S. military operations are already 'underway' in Iran


Silent Nuclear Submarines Add to Iran Tensions


Leading off the always lurking and deadly wolfpacks is Israel's fleet of Dolphin-class submarines, each carrying U.S.-supplied Harpoon cruise missiles - armed with nuclear warheads.

Well, there you have it. The nuclear threat to the region isn't Iran with its power station, but Israel, with a deployed arsenal of nuclear weapons and delivery systems, which YOU were forced to pay for. That the US was giving Israel nuclear-capable missiles was obvious when Israel sent their subs to Diego Garcia to be armed, rather than load the weapons in their home port.

M. Rivero WRH


UK discussing Iran strike

Government in secret talks about strike against Iran


The Nuclear Bunker Buster

Ne manquez pas ce video montrant comment les bunker buster nucleaire n'accompliront rien de bon en Iran, a part contaminer la region entiere avec des retombes nucleaire.

Security Council Defies Bolton

Le Conseil de Securite de l'ONU redeclare encore une fois qu'il n'y a aucune evidence ni preuve que l'Iran essaie d'acquerir l'arme nucleaire. Aucune espece de preuve et les USA et Israel sont deja pret a larguer des bombes nucleaires dans ce pays ancestral.


Under a Safeguards Agreement concluded by Iran with the International Atomic Energy Agency (IAEA) – as required by the Treaty on Nonproliferation of Nuclear Weapons (NPT) – Iran agreed to allow IAEA inspectors to satisfy themselves that no "source or special nuclear materials" are being used or have been used in furtherance of a nuclear weapons program.

Last month, Director-General Mohamed ElBaradei made yet another report that – as best he can tell – no proscribed materials are being or have been so used.

Iran Showdown Tests Power of Israel Lobby - by Jim Lobe

Oil price breaks $70 mark as Iran nuke tension simmers

Et pendant que ces deranges mentaux veulent leur guerre et effraie la planete entiere avec leurs plans genocidaires, c'est les compagnies de petrole qui recoltent l'argent de l'essence qui ne cesse de monter en prix. Ca fait bien l'affaire de plusieurs comme la famille Bush qui ont des investissements dans le petrole...


INDE


Inquiétant commerce nucléaire

Il y a un mélange de bonnes intentions, de cynisme et d'aventurisme dans l'objectif que se sont fixé Jacques Chirac et George Bush de permettre à l'Inde d'accéder à la respectabilité de puissance nucléaire officielle. Pour l'atteindre, les présidents français et américain se sont succédé à New Delhi. Un partenariat "historique" américano-indien a été signé, mais il doit être avalisé par le Congrès et le Groupe des fournisseurs d'énergie et d'équipements nucléaires (NSG), ce qui ne va pas de soi. L'administration américaine va tenter de convaincre les uns et les autres que les raisons qui avaient justifié de sanctionner l'Inde après son "explosion nucléaire pacifique" de 1974, lorsque New Delhi avait détourné son programme nucléaire civil pour fabriquer une bombe, ne sont plus pertinentes.I

L'Inde, comme l'Iran aujourd'hui, avait alors menti à la communauté internationale, sauf que, contrairement à l'Iran et à la Corée du Nord, elle s'est toujours refusée à signer le traité de non-prolifération nucléaire (TNP), l'estimant discriminatoire. La différence est de taille, mais au nom de ce principe, l'Iran est devenu un paria international, alors que l'Inde est invitée à rentrer la tête haute dans le club des cinq Etats nucléaires reconnus - Etats-Unis, Russie, Chine, France et Grande-Bretagne -, devenant la sixième puissance nucléaire mondiale. Cette politique de double standard est dérangeante.
Suffit-il de se doter clandestinement de l'arme atomique, de faire le gros dos quelques années sous un vague régime d'opprobre international, pour être in fine récompensé ? Fâcheux exemple...


AMERIQUE DU SUD

Des manœuvres militaires menaçantes des États-Unis dans la Caraïbe

Les Etats-Unis dirigent une série de manœuvres militaires dans la Caraïbe, avec la participation de forces de l’Organisation du Traité d’Atlantique Nord (OTAN) et des pays de l’hémisphère, sauf Cuba et le Venezuela, qui pourraient être visés par cette démonstration de force, a annoncé Prensa Latina.



Colombie : Des agents corrompus à la solde des narcotrafiquants avec la bénédiction Département de la Justice US

Un mémorandum, daté du 19 décembre 2004, et dont le périodique électronique Narco News Bulletin a récemment obtenu copie, nous révèle que l’administration états-unienne ne risque pas d’enrayer demain matin le trafic de drogue en Amérique latine !

Kent y accuse plusieurs agents fédéraux de la DEA (administration antidrogue états-unienne), en poste à Bogota, dans la capitale colombienne, d’être sur la liste de paye des narcotrafiquants.

En plus de se faire complices du meurtre d’informateurs colombiens qui collaborent « trop bien » avec la DEA en Floride, les agents états-uniens corrompus aideraient les paramilitaires à blanchir les sommes colossales que leur rapporte le trafic de la cocaïne.


Colombie : Alvaro Uribe affronte sa pire crise à six semaines du scrutin

Elections truquées, Etat infiltré par les paramilitaires et les «narcos», assassinats de militants, plan pour renverser Chávez... les accusations d'un ancien des services secrets mettent le président en difficulté.




BBC NEWS Americas Mexico discovers 'huge' oil field

Mr Fox's government wants Mexico to maintain its current output
Mexican President Vicente Fox has announced the discovery of a new deep-water oil field, which is believed to contain 10bn barrels of crude.


Le Venezuela contrôle les multinationales du pétrole

Dans leurs activités au Venezuela, les sociétés pétrolières privées étrangères et nationales ne sont plus autonomes depuis le 1er avril. Le géant public Petroleos de Venezuela S.A. (PDVSA) les coiffe désormais, avec une majorité d'au moins 60%, au sein de nouvelles entreprises vénézuéliennes mixtes."Les entreprises transnationales deviennent tout simplement nos associées, avec une participation de 40% au maximum, contre 60% pour nous, et nous leur donnerons le bénéfice correspondant à leur pourcentage" expliquait le président vénézuélien Hugo Chavez à la veille de cette mutation.


La position de force que lui donne l'explosion des prix du pétrole sur les marchés internationaux permettait à Hugo Chavez d'ajouter: "Celui qui n'est pas content, qu'il s'en aille!"

Venezuela - Les compagnies pétrolières étrangères se plient aux volontés de Chavez

Caracas -- La majorité des compagnies étrangères implantées au Venezuela ont accepté ces derniers jours de se mettre en conformité avec la nouvelle réglementation pétrolière du président Chavez, convaincues, selon les experts, que la flambée du pétrole rentabilisera leurs investissements.


Cuba Demands America Return Guantanamo Bay

Guantanamo Bay has been in America's possession since 1901, after Washington intervened in the Spanish-Cuban war. According to this op-ed article from Cuba's state-controlled Granma, the Cuban people consider the pact ceding the Bay to Washington as null and void, since it was signed 'against the will of our people.'


Le harcèlement du gouvernement du président Evo Morales semble commencer

Avant même d’avoir gagné les élections présidentielles boliviennes, le 18 décembre 2005, et d’avoir reçu l’investiture, le 22 janvier dernier, Evo Morales figurait sur une des listes noires de Washington, sous l’étiquette de « populiste », qui sert à la Maison Blanche et à son Département d’Etat -le censeur en charge des avertissements-- à indiquer ce qui leur déplaît ou les dérange.

Dès lors on commence à entendre parler de situation défavorable aux investissements, de problèmes économiques en perspective, de nationalisme et d’anti-américanisme, d’attaques contre la démocratie, de menaces contre la sécurité nationale nord-américaine, de relations non recommandables, le tout formant une étrange équation qui conspirerait contre les intérêts des Etats-Unis.

Le Nord s’inquiète du fait que le premier président indigène d’un pays majoritairement indigène ait accédé à l’exécutif grâce au soutien de ceux qui veulent une Constitution nouvelle et différente, qui reconnaisse leurs droits, qui défende la souveraineté et l’indépendance de la nation, qui favorise le développement pour tous et une meilleure distribution des richesses, bref, une Constitution qui asseye la nation sur des bases nouvelles et justes.

Le Nord n’apprécie pas non plus que ce nouveau gouvernement se prononce pour la nationalisation des richesses, privatisées au prix de la misère des couches défavorisées (il est en effet question d’assumer le contrôle des actions de dix entreprises qui opèrent dans des secteurs stratégiques tels que les télécommunications, le pétrole, les chemins de fer, l’électricité et la ligne aérienne nationale).
Enfin, il déplore que les Boliviens tendent la main à leurs semblables en Amérique latine, en quête de relations placées sous le signe de la solidarité, encore un mot qui hérisse Washington. Voilà pourquoi les attaques ne se sont pas faites attendre, ajoutant un peu de sel au poivre déjà abondant dont les secteurs oligarchiques de l’intérieur du pays saupoudrent une révolution naissante.


EUROPE




Les italiens ont commence le menage chez eux en se debarrassant de leur premier ministre mafieux Berlusconi. La fortune de l'homme de 69 ans est evalue a environ 10 milliards d'Euro. En en meme temps, ils ont capture le top mafia boss italien en Sicile. Bravo!

Ciao Berlusconi ?

End of the line for the godfather and Italy's top Mafia boss is arrested in Sicily

They're all out to get me, swears Berlusconi

Malade, la France?

[...] le contrat nouvelles embauches (CNE), entré en vigueur le 1er septembre 2005, pour les établissements de moins de vingt salariés, soit les deux tiers des entreprises françaises. Avec, pour principale innovation, les modalités de sa rupture. Comme le dit l’inspecteur du travail Gérard Filoche : « Il s’agit essentiellement d’un “nouveau droit de licenciement” : on peut mettre dehors n’importe qui, n’importe quand, sans motif, sans procédure, sans recours (
4) ! »
Ayant rencontré une résistance fort modérée contre ce type de contrat qui répond aux vieilles demandes du patronat, M. de Villepin a cru pouvoir de nouveau passer en force en faisant voter sans vrai débat parlementaire, le 8 février dernier, le contrat première embauche (CPE), destiné cette fois aux entreprises de plus de vingt salariés et réservé aux jeunes de moins de 26 ans. Comme pour le CNE, l’employeur se voit accorder la possibilité, durant les deux premières années, de rompre le contrat sans exprimer de motivation écrite.


DIRELAND: FRANCE: WHY THE STUDENTS WON




AFRIQUE


Le Nigéria fait payer Shell

La Chambre des représentants du Nigeria réclame 1,5 milliard de dollars à Shell en compensation des dégâts humains et environnementaux causés par l’exploitant pétrolier. La firme serait à l’origine de graves épidémies chez les populations du Delta du Niger. Shell nie en bloc.



NEPAL

La situation au Nepal n'est pas tres jolie. Le roi qui panique de peur de perdre le pouvoir et laisser le peuple decider comment gerer leur propre pays, est en train d'ecraser le peuple par la violence et d'aneantir les droits de l'homme et toute forme de liberte personnelle et de libre expression.

WILL NEPAL’S KING BE CHARGED WITH CRIMES AGAINST HUMANITY?

The FNJ (Federation of Nepalese Journalists) in a report, stated that during the 15-month Royal reign of terror,
2 journalists were killed, 88 tortured, 11 abducted, 282 attacked, 707 arrested, 250 journalists lost their jobs, and 108 newspapers were forced to close.

Reporters Without Borders (RWB) in its Annual Report documented that 50% of all cases of censorship worldwide occurred in the Hindu kingdom of Nepal. FM radio was almost totally shut down and the Police and Army attacked FM stations seizing their equipment and beating and arresting employees.

Nepal's king orders troops to shoot protesters

Fourth Nepali killed by troops as protests flare

NEPAL’S KING MIDNIGHT CALL FOR ELECTIONS TOO LITTLE, TOO LATE

WILL A BOWL OF CURD AND PRO-DEMOCRACY DEMONSTRATORS END THE NEPALESE MONARCHY


ASIE

Mechante joke! Les americains veulent demenager leurs troupes militaires qui sont sur une base a Okinawa vers Guam; qui sont donc en presence dans le pays nippon depuis la fin de la 2e guerre mondiale, ce qui doit etre tres irritant pour la population locale, evidemment, mais non seulement ca, les americains demandent au Japon de payer 75% de cette facture, qui devrait monter a plus de 10 milliards de $US!!!!! Et le Japon a accepte si ce que j'ai entendu est vrai!!!!!!

Wow! Je vais essayer ca: je vais aller mener ma voiture sur le terrain de mon voisin, et vais lui demander de payer les frais de reparations sur ma voiture, puisqu'elle se trouve sur son terrain. J'aurais donc du penser a ca avant!


US asks Japan to pay 75% cost for moving marines

TOKYO, March 15 (Xinhuanet) -- The United States has asked Japan to shoulder 75 percent of the cost for relocating U.S. Marines from Okinawa to Guam, Kyodo news reported here on Wednesday, quoting a U.S. Defense Department official in Washington. The total cost is estimated to be 10 billion U.S. dollars and Japan is asked to pay 7.5 billion dollars through direct grants and loans.


EUROPE DE L'EST




Les medias ont tellement menti et omis de transmettre l'information de base pour comprendre ce qui s'est reellement passe en Yougoslavie, specialement les evenements menant a la campagne militaire de l'OTAN en 99, et ce qui s'est reellement passe durant cette attaque militaire criminel d'un pays souverain, et detruisant son infrastructure publique et la polluant de matiere radioactive provenant de l'uranium appauvri utilise par l'OTAN. Des crimes de guerre graves ont ete commis par l'OTAN et des compagnies US qui ont ete tres implique dans des reseaux d'esclaves humains et de prostitutions.

J'ai attache ici quelques documents forts revelateurs et explicatifs de ce qui s'est reellement passe la-bas, et sur la maniere que les medias ont contribue a nous cacher la verite, participant au crime.


Milosevic: Test your Media

It becomes a little less difficult to determine whether we have been informed correctly about Yugoslavia. Did they have a right to present the Nato war as "humanitarian"? Did the Great Powers have secret strategies?
Were there media lies told and war propaganda spread?
We recommend that you take this brief Media test in order to have a clear view, and to test how your medias are going to inform you in the coming hours.

MEDIA QUIZ

How good is our information on the destruction of Yugoslavia?

1 Did the war begin in 1991 with the secessions of Slovenia and Croatia?
O Yes O No O Don't know
2 Did Germany deliberately provoke the civil war?
O Yes O No O Don't know
3 Did the US really remain 'passive and disinterested' during this war?
O Yes O No O Don't know
4 Did the World Bank and the IMF help destroying this country?
O Yes O No O Don't know
5 Did the media give a phony image of 'our friends' Tudjman & Izetbegovic?
O Yes O No O Don't know
6 Did the media hide the essential history and geography of Bosnia?
O Yes O No O Don't know
7 Was the topic 'Serb aggressors, Croat and Muslim victims' correct?
O Yes O No O Don't know
8 Did Serbia initiate a program of ethnic cleansing?
O Yes O No O Don't know
9 Did the media correctly report on Srebrenica?
O Yes O No O Don't know
10 Were the first victims of the war killed by the Serbs?
O Yes O No O Don't know
11 Was the famous image of the 'concentration camps' false?
O Yes O No O Don't know
12 Were we given the true stories on the three large massacres in Sarajevo?
O Yes O No O Don't know
13 Was the largest ethnic cleansing of the war committed by the Croat Army?
O Yes O No O Don't know
14 Did the US use depleted uranium weapons also in Bosnia?
O Yes O No O Don't know
15 Was the war against Yugoslavia the US's 'only good war'?
O Yes O No O Don't know


Pack Journalism can be Lethal

Some call it pack journalism. It is also lazy journalism.

Instead of checking facts, the media prefer to follow what others are saying. And what others are saying is often inspired by establishment hardliners seeking to impose their agendas with the help of bogus news agencies, subsidized research outfits and hired scribblers.

The death of former Yugoslav and Serbian leader Slobodan Milosevic saw pack journalism at its worst. "Butcher of Belgrade" was the favorite accusation.

The true "butchers" in Yugoslavia were the U.S., British and German planners who orchestrated the break-up of this once ethnically stable nation. Their aim: to weaken Serbia, seen as pro-Moscow, and to extend Western influence into a formerly neutral area of Eastern Europe. The planners must have known how past ethnic hatreds would surface. For as we see in Iraq and Dafur today, when deep-seated ethnic or religious differences within a nation are triggered, atrocities and even mass exterminations are inevitable.

The attempts to blame Milosevic for the Kosovo conflict were even more biased. We now know that as early as the 1980s, the U.S. and Britain were encouraging and training ethnic Albanian extremists of the Kosovo Liberation Army (KLA) to undertake guerrilla war against the Serbian presence. Somehow the legitimate Serbian military resistance to these attacks was supposed to be yet another form of "ethnic cleansing."

We were supposed to believe that the Serbian 10 percent minority was determined to cleanse Kosovo of its 90 percent ethnic Albanian majority.
Ironically "ethnic cleansing" was a term originally invented by the KLA to describe its goal of driving all Serbs out of Kosovo -- a goal it has now largely achieved with the help of the West. The trigger for much of the anti-Serbian demonization was a speech Milosevic made in Kosovo in 1989. It is described repeatedly as a racist manifesto calling for a Greater Serbia state.

No one seems to have bothered to read the speech. If they did they would see that in fact Milosevic was calling for racial tolerance to cope with the tense situation created originally by deep-rooted and long-standing ethnic Albanian hostility to the Serbian presence in Kosovo -- a presence that had once been strong in this former Serbian homeland but had been greatly reduced by pro-Nazi Albanian wartime rampages against Serbian villages.


The Origins of the War in the Balkans

Part II in a five part series on the former Yugoslavia
Slobodan Milosevic isn't only charged with war crimes. The Globe's Doug Saunders says that Milosevic is "considered responsible for 250,000 deaths and the descent of the former Yugoslavia into terrible ethnic warfare." Though Saunders does not say who "considers" Milosevic responsible, he is certainly not the only commentator to repeat the claim.
The media's failure to examine facts on the ground (or at least, their failure to tell their readers about them) extends beyond Milosevic himself to the entire history of Yugoslavia's civil war.

Albanian gangs running Kosovo


The mainstream media has acknoledged the criminalization of the Kosovo government. What they do not mention, however, is that "the criminal gangs" directly associated with the self proclaimed Kosovo Liberation Army (KLA) were supported from the outset in 1999 by the US adminstration, NATO and the United Nations mission to Kosovo (UNMIK), which at the time was headed by General Michael Jackson. Related article which documents the ties of the KLA to organised crime and the role of NATO

Kosovo "Freedom Fighters" Financed by Organised Crime, by Michel Chossudovsky, May 1999



GENERAL


Fake TV News: Findings

A propos des fausses nouvelles qui nous sont presente aux nouvelles a la TV...


From June 2005 to March 2006, the Center for Media and Democracy documented television newsrooms' use of selected video news releases (VNRs) and satellite media tour (SMT) "interviews." While these 36 examples represent less than one percent of VNRs offered to newsrooms each year, this report provides the most comprehensive survey of fake TV news to date.



The US propaganda machine: Oh, what a lovely war

Un autre exemple de manipulation flagrante de l'information. On veut controler ce que vous pensez.


The Lincoln Group was tasked with presenting the US version of events in Iraq to counter adverse media coverage. Here we present examples of its work, and the reality behind its headlines. This is the news from Iraq according to Donald Rumsfeld and the Bush administration.


A week after the US Defence Secretary criticised the media for " exaggerating" reports of violence in Iraq, The Independent has obtained examples of newspaper reports the Bush administration want Iraqis to read.


They were prepared by specially trained American "psy-ops" troops who paid thousands of dollars to Iraqi newspaper editors to run these unattributed reports in their publications. In order to hide its involvement, the Pentagon hired the Lincoln Group to act as a liaison between troops and journalists. The Lincoln Group was at the centre of controversy last year when it was revealed the company was being paid more than $100m (£58m) for various contracts, including the planting of such stories.


New technology allows advertisers to listen in on conversations

Une nouvelle technologie qui permet aux annonceurs d'ecouter vos conversations telephoniques sur cellulaire.

Your cell phone may be spying on you!


Vatican change of heart over 'barbaric' Crusades

Le Vatican qui se remet a justifier ses croisades meurtrieres moyen-ageuses..

THE Vatican has begun moves to rehabilitate the Crusaders by sponsoring a conference at the weekend that portrays the Crusades as wars fought with the “noble aim” of regaining the Holy Land for Christianity.
The Crusades are seen by many Muslims as acts of violence that have underpinned Western aggression towards the Arab world ever since. Followers of Osama bin Laden claim to be taking part in a latter-day “jihad against the Jews and Crusaders”.


Rights defenders targeted worldwide, report says

Plus de 1100 defeuseurs des droits humains ont ete des cibles a mettre sous silence dans le monde l'annee derniere.

GENEVA (Reuters) - More than 1,100 human rights defenders in 90 countries like Colombia, China and Russia were targeted for their activism last year and many were murdered, tortured or jailed, a report released on Wednesday showed.


« Parce que j'aime la vie, je ne bois pas Coca-cola »

Campagne du Syndicat national des travailleurs de l’industrie alimentaire: « Parce que j’aime la vie, je ne bois pas Coca-Cola ». Le boycott contre la multinationale de la boisson rencontre des adhésions dans le monde entier.

L’université du Michigan fut l’une de celles qui a suspendu la vente de Coca-Cola à ses 50 000 élèves ce 1er janvier, occasionnant à la multinationale des pertes estimées à plus de 1,2 million d’euros.
Cependant, ce chiffre pourra se multiplier dans les prochains jours car « au moins quelque 1 000 universités et collèges du monde entier pensent rejoindre la campagne mondiale » contre la consommation de cette boisson, d’après les dires d’Edgard Páez, du Syndicat national des travailleurs de l’industrie alimentaire (Sindicato Nacional de Trabajadores de la Industria de Alimentos, Sinaltrainal) qui rassemble 2 500 employés de Coca-Cola en Colombie. La multinationale fait l’objet de quatre procès aux Etats-Unis pour être accusée d’avoir utilisé des paramilitaires pour assassiner neuf syndicalistes.


UN warns of worst mass extinctions for 65m years

L'ONU declare que les humains sont en train de provoque la pire extinction sur terre depuis l'ere des dinosaures, il y a 65 millions d'annees. Toutes les formes de vie en souffre et toutes les donnees sont a la baisse...

Humans have provoked the worst spate of extinctions since the dinosaurs were wiped out 65m years ago, according to a UN report that calls for unprecedented worldwide efforts to address the slide.
The report paints a grim picture of life on earth, with declining numbers of plants, animals, insects and birds across the globe, and warns that the current extinction rate is up to 1,000 times faster than in the past. Some 844 animals and plants are known to have disappeared in the last 500 years.


Global Credit Ocean Dries Up

Investors flee Iceland banks as economy heads towards forecast 'hard landing'

Crise financiere globale a l'horizon, je vais y revenir dans une prochaine publication.



Scientists Find Evidence Universe Inflated in Less Than Trillionth of a Second

Des scientifiques ont trouve des indices qui laissent croire que l'univers est ne dans une fraction de seconde, passant d'une dimension sub-microscopique a des proportions astronomiques.


Scientists report evidence that the universe was born in less than the blink of an eye, expanding instantly from sub-microscopic size to astronomical proportions. The conclusion comes from data gathered by a U.S. satellite that has been peering for clues to the origin of the cosmos in a faint glow of background radiation that is almost as old as the universe.


Radar Observations Refine the Future Motion of Asteroid 2004 MN4

En 2029, un meteore va passer tres proche de la Terre sans la toucher. Il va passer si proche qu'il sera entre la distance de la Lune et de la Terre, soit 36 350km!


Paul Chodas, Steve Chesley, Jon Giorgini and Don YeomansNASA's Near Earth Object Program Office February 3, 2005 Radar observations taken at the Arecibo Observatory in Puerto Rico on January 27, 29, and 30 have significantly improved our estimate for the orbit of asteroid 2004 MN4 and changed the circumstances of the Earth close approach in 2029. On April 13, 2029, the predicted trajectory now passes within 5.7 Earth radii (36,350 km or 22,600 miles) of the Earth's center - just below the altitude of geosynchronous Earth satellites. However, an Earth collision in 2029 is still ruled out.



Virus used to make nanoparticles



Light at end of the tunnel over near death experiences


La lumiere au bout du tunnel serait un processus biologique du cerveau. Je me demande si on ne cherche pas trop a tout expliquer rationellement un phenomene a la frontiere de notre comprehension intellectuelle...


Fossil connects human evolution dots

Des fossiles humains retrouves: il datent de 4.2 millions d'annees!


WASHINGTON (AP) -- The latest fossil unearthed from a human ancestral hot spot in Africa allows scientists to link together the most complete chain of human evolution so far.The 4.2 million-year-old fossil discovered in northeastern Ethiopia helps scientists fill in the gaps of how human ancestors made the giant leap from one species to another.




Aucun commentaire: